top of page

יוון - מסלול לפיליון בלבד

עודכן: 25 בפבר׳

חצי האי פיליון הוא שילוב מנצח של הרים ירוקים וחופים חלומיים, מים צלולים, מעיינות, מפלים, כפרים ציוריים וקסומים ואוכל משובח. אחרי טיול בר מצווה שהתבטל פעמיים, חשבנו שאסור לנו לוותר על הרחבת הלב והאופקים ומצאנו את חצי האי המדהים הזה וכמה טוב שלא ויתרנו!

יש את מזרח פיליון ויש את מערב פיליון.

המזרח יותר פראי, כבישים מפותלים ביותר, חופים עוצרי נשימה, בעוד שהמערבי יותר רגוע ופחות מפותל (אבל עדיין מפותל!)

מזרח - זריחות | מערב - שקיעות.

אז קבלו את סדרת הפוסטים שהכי כיפית ל"למה שאהנה לבד" לכתוב! כולל היילייטס באינסטגרם.



מפות: מפה של כל המקומות החשובים שלנו באתונה, במטאורה ובאולימפוס. מפה של כל המקומות החשובים שלנו בפיליון.

עוד פוסטים חשובים, מפורטים ורלוונטיים אם אתם מתכננים טיול שכזה:

לפוסט המסכם את הטיול שלנו ליוון - לחצו כאן.

לפוסט על סלוניקי, אולימפוס ומטאורה - לחצו כאן.

לפוסט על חוקי בדיקות הקורונה לטסים ליוון - לחצו כאן.

לפוסט עם החופים הכי יפים בפיליון - לחצו כאן.


עצרו הכל - יש משהו שאתם חייבים לקרוא לפני שאתם חושבים על היעד הזה, כדי לוודא שהיעד מתאים לכם:


“We have nothing to lose and a world to see” Someone

פיליון הוא מקום מרהיב. מסוג המקומות שתחזרו אליהם שוב ושוב ועדיין לא תמצו. מקום שמרחיב את הלב והנשמה.

מה החיסרון? הדרכים לא פשוטות שם בכלל. אי אפשר להסתדר שם בלי רכב והרכב חייב להיות אוטומטי, אלא אם אתם רגילים לרכב ידני במקומות כאלו.

יש דרכים תלולות בכל מקום ובהרבה מקרים אין מקום לשתי מכוניות ומכונית אחת צריכה לנסוע ברברס כדי שהמכונית שמולה תוכל לעבור.

היו לנו 2 קטעים מאד מפחידים שם:

אחד כשלקחנו פניה שמקצרת את הדרך, אבל גם את החיים 😆 (פיתרון: לא ללכת על המסלול הקצר ביותר ולהשתמש בשיקול דעת), וקטע מפחיד שני כשפתאום היתה עליה תלולה בטירוף והרכב (האוטומטי!) כל שניה הדרדר אחורה! (פתרונות: 1. לזהות כבישים כאלו מלמטה. 2. לעשות זיגזג עם הרכב, תוך כדי שהאישה והילדים יורדים מהרכב להציל את רב המשפחה שאין לה ביטוח חיים 😆)

אבל! וזה אבל גדול. היוונים נוסעים מאד בזהירות שם ומאד לאט, גם אתם תסעו לאט והכל יהיה בסדר. הנופים שווים את זה וכמעט תמיד הם אלו שנוסעים אחורה בקטעים מאתגרים. התרגלנו גם די מהר לדרכים האלו ובהחלט נחזור לשם, כך שזה סימן אופטימי לכם!

 

זה היה התכנון שלנו:

  • מזרח פיליון - 3 לילות

  • דרום ומערב פיליון - 4 לילות

כל המידע אודות בדיקות הקורונה שצריך לעשות כאן בפוסט.


מזרח פיליון:

מה לעשות?

היום הראשון: הגעה למלון אדיס אוניירו, התארגנו וישר נסענו ל - Damouchari, החוף מהסרט "מאמא מיה". אכלנו בחוף.

המלון היה חלומי. בעלת המקום בשם יולה, מקסימה שמגיעה לכאן לכמה חודשים בשנה מהעיר וולוס. היא זו שמכינה את ארוחות הבוקר המדהימות בעצמה ותמיד עם חיוך. המקום נקי מאד וברמה גבוהה. הנוף מהמם והשקט... כמה חיכיתי לכזה שקט. עלה לנו 220 יורו לשני חדרים (5 אנשים) כולל ארוחת בוקר. מלון בוטיקי פיצקי עם 5 חדרים בלבד! אנחנו לקחנו 2 חדרים, מה שאומר שבניין שלם היה לרשותינו.

אחרי שיורדים בירידה מקסימה מהמלון, מגיעים לסמטאות שמובילים אותנו עד לסוף לחוף Damouchari המפורסם. חוף עם אבנים גדולות, אבל מהפנט. החוף קיבל 5 כוכבים אצלינו בדירוג החופים היפים ביותר בפיליון.

אכלנו במסעדה על החוף - Palia Damouchari.




Demouchari ⭐⭐⭐⭐⭐




היום השני: חוף Milopotamos וחוף Papa Nero. חוף Milopotamos גם כן קיבל 5 כוכבים אצלינו בדירוג החופים היפים ביותר בפיליון. יש פה סלעים בכל הגדלים שמהם ילדים יכולים לקפוץ, מעברים בין סלעים מחוף אחד לשני, מסעדה ומלצרים על החוף ומסעדה בכניסה לחוף - אחת הטובות. Aggelika Fish Taverna.


Milopotamos ⭐⭐⭐⭐⭐



חוף Papa Nero חמוד מאד - רצינו לראות עוד חוף מומלץ. אחלה חוף.



היום השלישי: קניונינג - Zagora, סנפלינג וחוף Agioi Saranta המושלם

את הקניונינג (סנפלינג) הזמנו דרך hellascanyon או pelionscout (הם משתפים פעולה). עלות: 65€ למבוגר, 60€ לנוער, 55€ לילדים. חוויה שאסור להחמיץ! טסנו ליצור זיכרונות? זה וואחד זיכרון! זה לא מתאים לכל אחד, צריך קואורדינציה קלה וכח בידיים, אבל זה ממש קליל יחסית והמדריכים היו פשוט מקסימים. היה לנו מדריך בשם Ofreas שהיה קסם מהלך. עדין, מחייך וכל הלב שלו היה איתנו להרגיע ולהדריך.

תפוסה לי היד מאז, אבל לא מדברים על זה!

חוף Agioi Saranta המושלם - בילינו פה שעות! חוף מושלם, עם מסעדה טובה, מוסיקה רגועה. הגלים שלנו היו גבוהים באותו היום, אז ממש נזהרנו.





בחוף היתה ילדה שבכתה, יעל ואני ניגשנו אליה והרגענו אותה. שמה סופיה והיא מאנגליה עם הורים אלבנים. יעל והיא לא נפרדו עד הערב ואפילו שהן לא דוברות את אותה השפה, הן לא הפסיקו לשחק ולצחוק.


היום הרביעי והאחרון במזרח: קיאקים ב - Horefto, חוף Horefto, אכלנו בניקי ונסענו לדרום פיליון.

את הקיאקים הזמנו דרך pelionscout - שירות מעולה! ג'ורג' היה מהמם - הוואטסאפ שלו:

⁦+30 698 697 4815⁩

אז התחלנו את היום בקיאקים. ג'ורג' לקח אותנו לשייט בזוגות לעבר חוף ציבורי, אבל שהגישה אליו היא רק מהים. זה אומר שאנשים לא מגיעים אליו בכלל והוא היה כולו שלנו! יש מעל החוף וילה פרטית של רופא אמריקאי בר מזל שבא לבית הזה לחודשיים בשנה. זרק רעיון! שמענו שבתים בפיליון עולים 65K יורו..

אז מי קונה ומזמין אותנו אליו?




אחרי שחזרנו נשארנו בחוף Horefto, שתינו לנו סמוזיס, נחנו ועלינו למסעדה Niki's Taverna בזגורה. מסעדה מדהימה, עם מרפסת פיצית ונוף מדהים של כרמי ענבים וים. השפית היא אישה מבוגרת שבאה לוודא איתנו שהכל טעים לנו ובסדר. המלצר היה ילד בן 14 שהוא האחיין של השפית. לא לפספס את קציצות הבקר.


הטברנה של ניקי


אהבתי מאד את המלון אגפיטוס. יש מלא מלא אופציות - על ההר או על החוף, דירות או מלונות, אבל מה שמקסים הוא שכולם בוטיקיים וקטנים ואישיים. אני מתה על זה. 5-10 חדרים, כולם מכירים אותך די מהר, רגוע ועם שיק. וגם קרוב לחוף.

Agapitos


המלצה נוספת על חופים שלא הספקנו במזרח: חוף Fakistra & Agios Ioannis ויותר בדרום מזרח: חופי Potistika & Mourtias


 

דרום ומערב פיליון - 4 לילות.

מה לעשות? הגענו למלון Karavia Lux Inn, מלון מפנק עם בריכה מהממת ונוף מושלם לשקיעה. ביום הזה לא הספקנו לעשות כלום. מלון מהמםםםם, שקיעה מושלמת. ארוחת ערב גורמה במלון. ארוחת הבוקר עם נוף מהמם, אבל האוכל היה טיפה קר. במקלחות לפעמים היה זרם חלש כששתי מקלחות התקלחו באותו הזמן, אבל פתרו לנו את זה כשהתקשרנו לקבלה. חוף מזה היה מושלם. עלות: 150 יורו לחדר ללילה בערך.




היום הראשון: רכבת הרים אמיתית - הזמנת כרטיסים לנסיעת רכבת לשעה 10:00 בבוקר דרך הלינק הזה מתחנת Ano Lekhonia לעבר העיירה Milee. טיולון בעיירה Milee, קניית לחם הזיתים המפורסם וחזרה במונית לחניה.






חיפשנו וחיפשנו לא מצאנו את הלחם המדובר הזה וכבר פיתחנו דודה רצינית אליו, אז כשלקחנו מונית חזרה לרכב שלנו בתחנת Ano Lekhoni, שאלנו את נהג המונית והחמוד הזה עצר לנו בדרך וקנינו לנו לנישנוש במאפייה השווה - Korbas Bakery - פייסבוק | מיקום. טעיםםםם.

לחם זיתים - צ'ק

את שאר היום בילינו בבריכה ואכלנו ארוחת ערב במסעדה של המלון.

Karavia Lux Inn

היום השני: חוף Kala Nera וחוף Afissos ובריכה במלון.


היום השלישי: בריכה ונסיעה למסלוס הקנתאורים - Centaour's Path, טיולון בעיירה מקריניצה (Makrinitsa), ארוחה במסעדה עם אוכל טעים ונוף מושלם בשם Apolafsi - מיקום. וגלידה לקינוח באגריה (בדרך גם בדיקת קורונה בוולוס - עשר דקות מאגריה - Agria)



המלצה נוספת: מי שלא מבקר במזרח, יכול לנסוע על הבוקר למזרח ולקחת שייט שלוקח אתכם לכל החופים היפים של המזרח ב-4 שעות. לא לשכוח שהדרך לשם לא קלה, אז תצאו מוקדם כדי שלא תחזרו בחושך.


 

סיכום אטרקציות בפיליון:


  • קניונינג (סנפלינג) - Zagora

  • קיאקים - Horefto

  • שייט מערות - Horefto

  • רכבת הרים אמיתית מ - Ano Lekhoni


קצת הכנות לפני שטסים:

  • חוזה עם ילדים - חובה. מתכננים במשך שנה טיול. סוגרים מלון, טיסות, מסלול. אבל מה שכחנו? לתאם ציפיות. לתת לילד להבין מה הציפיות ממנו בטיול, להבין שהטיול הזה גם בשבילנו ושהחמוד בא לעבוד ולא רק לנפוש (חי בסרט).

  • בדיקות קורונה וטפסים - כל מה שצריך לדעת מסודר מסודר!

  • להזמין רכב אוטומטי. לא להתפשר על ידני! הדרכים בפיליון מ-פ-ח-י-ד-ו-ת. אבל הכל טוב, מסתדרים, לומדים לנסוע לאט ובזהירות, רק לא להתפשר על רכב אוטומטי. באנו עם 2 מזוודות גדולות ו-2 קטנות ותיק גב לכל אחד (עם מים משלו, חטיף או פרי, אלכוג'ל וכל מה שמתאים לכם)

  • להזמין בתי מלון - אני ממליצה בפיליון להזמין שני בתי מלון: אחד במזרח ואחד בדרום. בגלל קושי הנסיעות בחצי האי

  • להזמין אטרקציות ומסעדות (בסוף לא היה צורך כי לא היו כמעט תיירים, אבל תזמינו ליתר ביטחון): סיור באתונה, קניונינג, קיאקים, רכבת, מסעדות

תודה! נתראה בפוסטים הבאים!

מפות: מפה של כל המקומות החשובים שלנו באתונה, במטאורה ובאולימפוס. מפה של כל המקומות החשובים שלנו בפיליון.

עוד פוסטים חשובים, מפורטים ורלוונטיים אם אתם מתכננים טיול שכזה:

לפוסט המסכם את הטיול שלנו ליוון - לחצו כאן.

לפוסט על סלוניקי, אולימפוס ומטאורה - לחצו כאן.

לפוסט על חוקי בדיקות הקורונה לטסים ליוון - לחצו כאן.

לפוסט עם החופים הכי יפים בפיליון - לחצו כאן.


אני יודעת כמה אתם עמוסים, אז הכנתי לכם את זה ממש מסודר לפי ימים ומקומות לינה ביחד עם עלויות אטרקציות ולינקים לכל הפוסטים המפורטים, כי בא לי לסדר לכם הנאה על מגש! - לינק.




קרדיט ללילי שרצקי המהממת שערכה לי חלק מהסרטונים ולבת שלי המהממת גם היא, יעלי גרפונקל, שהיא יד ימיני ב"למה שאהנה לבד?", משתתפת ועורכת סרטונים.


ובואו לאינסטגרם החדש שלי ולקבוצת הפייסבוק שלי, בה גם אתם יכולים לשתף בהנאות שלכם, כי למה שתהנו לבד?






2,210 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Opmerkingen


bottom of page